Mokymosi motyvacija (2): mokome vaiką pasirinkti ir priimti sprendimus



- Gal malonėtumėte pasakyti kur man iš čia eiti? 
- Tai labai priklauso nuo to kur nori pakliūti, - atsakė Katinas. 
- Kad man nelabai svarbu, kur... - tarė Alisa. 
- Tada koks skirtumas, kur eisi, - atsakė Katinas. 
(Luisas Kerolis, "Alisa Stebuklų šalyje")
 



AURELIJA ANANJEVAITĖ
Pirmajame įraše apie mokymosi motyvaciją užsiminiau apie tai, kaip svarbu vaikus įkvėpti, supažindinti su profesijomis ir mokyti išsikelti tikslus, kurie būtų konkretūs, pamatuojami, pasiekiami, prasmingi ir apibrėžti laike. Tačiau, kaip ir ištraukoje iš knygos „Alisa Stebuklų šalyje“, taip ir realybėje, vaikai dažnai yra pasimetę tarp daugybės veiklų ir jiems sunku pasirinkti vieną vienintelį tikslą. O blaškymasis nuo veiklos prie veiklos stipriai išvargina, ypač jei nežinoma, ko siekiame imantis vienos ar kitos veiklos. Todėl be to, jog vaikams svarbu padėti išsikelti tikslus, būtina mokyti vaikus ir pasirinkti.
Mokėjimo pasirinkti įgūdis labai svarbus kiekvieno žmogaus gyvenime. Jei gebame pasirinkti, mums lengviau spręsti konfliktus, priimti sprendimus bei įveikti iškilusius sunkumus. Taigi, kaip lavinti mokėjimo pasirinkti įgūdį? Užsiėmimų su tėvais metu dažniau rekomenduoju: 


Taigi, jei norime sumažinti vaiko pasimetimą nusistatant ir siekiant tikslų, turime jam leisti eksperimentuoti, pačiam rūpintis savimi ir  dalyvauti šeimai svarbių sprendimų priėmime. Suprantu, kad visus pasiūlymus sudėtinga įgyvendinti iš karto. Net nesiūlau. Greičiau siūlau pasvarstyti, ko dabar labiausiai reikia jūsų vaikui ir tą įgūdį ir lavinti tik nepamirškit, kad pokytis įpročiu tampa tik po dviejų mėnesių.

Nuotrauka iš http://loretablog.blogspot.com/2012/02/alice-in-wonderland.html 

žymės: